wtorek, 29 maja 2012

Pikantne ciastka z żółtym serem - w sam raz na letnią biesiadę:)


Pikantne ciastka z żółtym serem




Przepis na te ciasteczka pochodzi z książki "Ciasta i ciasteczka", którą dostałam jako nagrodę (pocieszenia) w konkursie na blogu Sylwii:)

Zmieniłam proporcje, bo w oryginale był raczej dodatek sera, a ja zrobiłam pół na pół mąka i ser żółty. Zrezygnowałam  z proszku do pieczenia i oczywiście dostosowałam do Kuchni Pięciu Przemian.



Składniki na ok. 30 ciasteczek:
  • 170 g mąki orkiszowej (aktualizacja: teraz nie korzystam  z mąki pszennej)
  • 170 g sera żółtego, najlepiej ostrego
  • 2 - 3 łyżki miękkiego masła
  • 2 - 3 łyżki wody/mleka
  • łyżeczka musztardy dijon
  • przyprawy: sól, kurkuma, curry, ostra papryka, lubczyk


Ser starłam na tarce na dużych oczkach, co nie było za dobrym pomysłem, bo ciasto za nic się z tego nie chciało zrobić, w związku z czym je zmiksowałam - kawałeczki sera pozostały, co widać na zdjęciu;)

Składniki dodawałam do miski i mieszałam, jak zwykle, po każdej przemianie:
1.  mąka orkiszowa (k)
2.  po 1/4 łyżeczki kurkumy i lubczyku (g)
3.  masło, ser (sł)
4.  musztarda, papryka ostra, curry (o)
5.  1/2 łyżeczki soli  i woda (sn) 



Zagniotłam ciasto, po czym odrywałam małe kawałki, toczyłam z nich kulki, a potem rozpłaszczałam na placek. Wcześniej próbowałam rozwałkować, ale nie udało mi się i ta metoda z kulkami była najlepsza chyba z możliwych. Ciastka były każde innego wyglądu i rozmiaru oraz postrzępione na brzegach, ale czy o piękno tu w końcu chodzi?;)

Na blasze przed pieczeniem:

Pikantne ciastka z żółtym serem



Piekłam ok. 13 - 15 min. w temp. 1800C.
Obawiałam się czy nie będą za bardzo z piekła rodem, ale moim zdaniem wyszły w sam raz. 
Przyjemnie chrupiące, fajne do piwa, do maczania w dipach albo podjadania z dodatkiem serków smakowych.
Najlepsze są w tym samym dniu, w następnych tracą znacznie na chrupkości, ale poza tym zachowują wszystkie walory smakowe:)




Pikantne ciastka z żółtym serem
Pikantne ciastka z żółtym serem




"Bywają dni dobre i dni złe. Dobre przemijają. Ubolewamy nad tym. Ale złe dni też przemijają. Dlaczego to Cię nie pociesza?"
Phil Bosmans 




Komentarze
Gość: justka2712, pc12-214.chomiczowka.waw.pl
2012/05/29 11:58:02
Fajna przekąska! :) Muszę wypróbować :)
2012/05/29 12:52:34
świetne:) w sam raz na piknik.
2012/05/29 14:11:05
Ależ śliczne! :D
2012/05/29 16:21:15
w sam raz do chrupania przy piwku ;)
2012/05/30 08:07:34
No ja myślę, że piękno niemal równo jest ważne ze smakiem (szczególnie na blogu;)), ale właśnie Twoje nieregularne ciasteczka z postrzępionymi brzegami wyglądają pięknie i baaardzo apetycznie:)
2012/05/30 22:09:39
Bardzo się cieszę, że nagroda się przydała :) Uwielbiam, że każdy przepis potrafisz tak super zmodyfikować.
2012/06/01 17:49:21
Dziękuję dziewczyny:)
2012/06/07 14:41:47
Super, że z mąką orkiszową, zdecydowanie wypróbuję ;)
2012/06/07 17:36:25
Klaudi23a, przestawiłam się z mąki pszennej pełnoziarnistej na orkiszową - podobno jest zdrowsza:)
Ciasteczka polecam i pozdrawiam:)
2012/06/08 19:52:12
To coś dla mnie :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!